Thursday, December 18, 2008




...این شبا، این روزا، این عاشقیت ها، این سرما

...این شب ها، شب ها ، شب ها

شرح حال

.

به دیدارم بیا هر شب
در این تنهایی تنها و تاریک خدا مانند
دلم تنگ است
بیا ای روشن، ای روشن تر از لبخند
شبم را روز کن در زیر سرپوش سیاهی ها

دلم تنگ است
بیا بنگر، چه غمگین و غریبانه
در این ایوان سرپوشیده، وین تالاب مالامال
دلی خوش کرده ام با این پرستوها و ماهیها
واین نیلوفر آبی و این تالاب مهتابی

بیا، ای همگناهِ من در این برزخ
بهشتم نیز و هم دوزخ
به دیدارم بیا، ای همگناه، ای مهربان با من
که اینان زود می پوشند رو در خوابهای بی گناهی ها
و من می مانم و بیداد بی خوابی

در این ایوان سر پوشیده متروک
شب افتاده است و در تالاب من دیری است
که در خوابند آن نیلوفر آبی و ماهیها، پرستوها
بیا امشب که بس تاریک وتنهایم

بیا ای روشنی، اما بپوشان روی
که می ترسم ترا خورشید پندارند
و می ترسم همه از خواب برخیزند
و می ترسم که چشم از خواب بردارند
نمی خواهم ببیند هیچ کس ما را
نمی خواهم بداند هیچ کس ما را
و نیلوفر که سر بر مکشد از آب؛
پرستوها که با پرواز و با آواز
و ماهیها که با آن رقص غوغایی؛
نمی خواهمم بفهمانند بیدارند

شب افتاده است و من تنها و تاریکم
و در ایوان و در تالاب من دیری است در خوابند
پرستوها و ماهیها و آن نیلوفر آبی

!بیا ای مهربان با من
!بیا ای یاد مهتابی

« مهدی اخوان ثالث »

.

اخوان شاعر سرما و تنهایی 

دل تنگی 



.'





1 comment:

Anonymous said...

ey golam suzlarim di asar yokh...